A Facebook-ról

Anya, anya! Hogyan ismerkedtetek meg apával?
Hát kisfiam, az úgy volt, hogy véletlenül bejelöltem a Facebook-on.

Igaz, kicsit túloztam a fenti párbeszéddel, de remélem, hogy amit sugallni akartam, azt sikerült. Merthogy a Facebook-ot manapság szinte mindenre használják. Pedig van amire lehet, és van amire nem lehetne.

Annak idején gondolom kapcsolattartásra találták ki, hogy egymástól távol élő emberek tudjanak beszélgetni, egymás képeit megnézni, illetve hogy hasonló érdeklődésű és gondolkodású személyek társakat találjanak.  Ez nagyon jól hangzik, és akár működhetne is, csak ahhoz az kéne, hogy mindenki erre használja. De a helyzet teljesen más. Először is, ha hibás adatokat adunk meg magunkról, már a dolog nem is működhet jól (nem azt akarom mondani, hogy tegyük láthatóvá mindenki számára lakcímünket, telefonszámunkat, és a többi bizalmas adatunkat). Ha pedig az adatainkon túl a személyiségünk is felismerhetetlen a profiloldalunkon, akkor már semmi esélye annak, hogy rendeltetésszerűen használjuk a Facebook-ot.
Jó, a kapcsolattartást és a hozzánk hasonló emberek megismerését kilőttük, de még mindig maradtak hasznos teendőink. Például készíthetünk egy oldalt osztályunk számára, ahol megoszthatunk információkat, képeket. A gond csak annyi, hogy ezekbe a csoportokba általában a tanárokat nem veszik be, és értelmetlen dolgokról beszélgetnek, hülyeségeket osztanak meg.
Hirdetésre is kiváló a Facebook, de ez általában nem a magánszemélyeknek hasznos. Ami viszont nekik is az lehet, egy oldal létrehozása valamilyen témában, így közösségkovácsolás.
És persze még van jó pár pozitív és negatív dolog a Facebook-kal kapcsolatban, de ezeket most nem célom ismertetni. Elmonható, hogy a Facebook tele van nagyszerű (vagy annak tünő) lehetőséggel, csak helyesen kell kihasználni ezeket. Vagy az egésznek nincs semmi értelme.

 

 

Címkék: facebook

2012.08.22. 16:56 2 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://writeworld.blog.hu/api/trackback/id/tr654726067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Morrigen 2012.08.31. 13:39:17

Pedig van értelme. Én is másra használom és te is. De nehogy már egyik jobb legyen, mint a másik, mert akkor sikítófrászt kapok. :S
Én pl a főblogomnak gyártottam ott oldalt és vannak követőim. Fényképtárolásra is alkalmas, hisz ingyen tárhely. Meg hát a játék... az nekem gyengém. SimCity Social... nyammmi. :)

writeworld 2012.09.02. 15:05:49

@Morrigen: Természetesen van értelme, de lehet értelmetlenül használni!

Sok minden jár a fejemben, és van, amit leírok közülük.

Címkék

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • writeworld: @Morrigen: Természetesen van értelme, de lehet értelmetlenül használni! (2012.09.02. 15:05) A Facebook-ról
  • Morrigen: Én szeretem a kritikus blogokat. Részemről lájk. (2012.08.31. 13:42) Első bejegyzés
  • Morrigen: "hogy az okostelefonok rendkívül hasznosak, ha tudjuk használni őket. De csakis akkor." Így van. :) Barátnőmnek is van. Kérdem tőle: vibered van? Mert azon tudnánk csetelni, sms helyett. Aszondja: ... (2012.08.31. 13:41) Az okostelefonokról
  • Morrigen: Pedig van értelme. Én is másra használom és te is. De nehogy már egyik jobb legyen, mint a másik, mert akkor sikítófrászt kapok. :S Én pl a főblogomnak gyártottam ott oldalt és vannak követőim. Fény... (2012.08.31. 13:39) A Facebook-ról
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása